Αναλυτικά το δελτίο τύπου:
Πολύ επιλεκτικός αποδεικνύεται ο Δήμαρχος Πυλαίας-Χορτιάτη και η Δημοτική Αρχή στα σχολεία του πολεοδομικού μας συγκροτήματος. Μετά την προβλεπόμενη αποπομπή των μαθητών του 2ου ΕΕΕΕΚ μέσω της άγονης δημοπρασίας για μίσθωση διπλάσιου σε τετραγωνικά μέτρα ακινήτου από το ήδη υπάρχον, για την στέγαση του Ειδικού Νηπιαγωγείου και του Δημοτικού Σχολείου για παιδιά με αυτισμό, νέες «προσπάθειες» καταβάλλονται για το κλείσιμο και την αποποίηση ευθυνών για τη λειτουργία των σχολείων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης των κωφών και βαρήκοων μαθητών επί της Κομνηνών.
Με το από 22-11-2018 ιδιωτικό συμφωνητικό Χρησιδανείου που υπογράφηκε από το Εθνικό Ίδρυμα Κωφών και τον Δήμο Πυλαίας – Χορτιάτη, παραχωρήθηκε η χρήση των κτιρίων που βρίσκονται επί της οδού Κομνηνών 86 στο Πανόραμα για τη στέγαση τεσσάρων Ειδικών Σχολικών Μονάδων Κωφών και Βαρήκοών, ήτοι, νηπιαγωγείου, δημοτικού, γυμνασίου και λυκείου. Σύμφωνα με τα άρθρα 5 και 8 της εν λόγω σύμβασης, καθ’ όλη τη διάρκεια ισχύος αυτής, ο Δήμος επιφορτίζεται με την υποχρέωση για την εκπλήρωση των απαιτούμενων επισκευών και την αποκατάσταση των ζημιών που προκύπτουν, καθιστάμενος κατ’ αυτόν τον τρόπο υπεύθυνος για την στατική επάρκεια, τη λειτουργικότητα, την υγιεινή, τον καλλωπισμό των παραχωρούμενων εγκαταστάσεων και την ασφάλεια μαθητών και καθηγητών.
Στις 12/10/2023 και περίπου ένα μήνα πριν την συμφωνημένη λήξη της σύμβασης, η ΥΔΟΜ ύστερα από καταγγελία, συνέταξε και επέδωσε στο Εθνικό Ίδρυμα Κωφών, έκθεση επικινδύνου, σύμφωνα με την οποία, κρίνεται αναγκαία η άμεση εκτέλεση εργασιών συντήρησης και αποκατάστασης φθορών, μεγίστης σημασίας αφενός, για την στατικότητα των κτιριακών εγκαταστάσεων, αφετέρου, και κατά συνέπεια, για την ασφάλεια παιδιών και εκπαιδευτικών. Κατόπιν τούτων και δυνάμει της υπάρχουσας σύμβασης, ο Δήμαρχος του Δήμου Πυλαίας – Χορτιάτη ενημερώθηκε από το ΕΙΚ αλλά και από την ΥΔΟΜ, τόσο για το πρόβλημα όσο και για την συμβατική του υποχρέωση να προβεί στις δέουσες ενέργειες. Άλλωστε, ορθά τεκμαίρεται ότι και ο ίδιος είχε γνώση της υποχρέωσης αυτής, διαβιβάζοντας το θέμα προς επίλυση στην αρμόδια Τεχνική Υπηρεσία στις 18.10.2023. Ωστόσο, και παρά το με αριθμό πρωτοκόλλου 32890/08.09.2023 προηγούμενο αίτημα της Δημοτικής Αρχής για παράταση της υπό κρίση σύμβασης, ο κ. Δήμαρχος όχι μόνο δεν προσήλθε για την υπογραφή αυτής, αλλά επιπλέον φανερά κωλυσιεργώντας και χρονοτριβώντας, στις 30.11.2023 και αφότου είχε επέλθει η λήξη της σύμβασης στις 22-11-2023, η Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου Πυλαίας – Χορτιάτη δήλωσε με έγγραφό της προς το ΕΙΚ το εξής: «Με δεδομένη την λήξη του Χρησιδανείου, η αρμοδιότητα εκτέλεσης των εργασιών που περιγράφονται στο (γ) σχετικό επανέρχεται στο Ίδρυμά σας».
Δεδομένων των παραπάνω, εύλογα προκύπτει το εξής ερώτημα: Γιατί η Δημοτική Αρχή, ενώ προηγουμένως είχε αποδεχτεί την συμβατική της υποχρέωση για αποκατάσταση των ζημιών και διασφάλιση της ασφάλειας των κτιριακών εγκαταστάσεων δεν προέβη στις δέουσες ενέργειες καθ’ όλο αυτό το χρονικό διάστημα; Γιατί δεν υπήρξε σχετική ενημέρωση, παρά μόνο μετά την συμβατική λήξη του χρησιδανείου και με μοναδικό γνώμονα την μετάθεση της ευθύνης προς αποκατάσταση στο Εθνικό Ίδρυμα Κωφών;
Η λειτουργία των τεσσάρων Ειδικών Σχολικών Μονάδων κρέμεται από μία κλωστή. Από την μία, η μη υπογραφή της παράτασης της σύμβασης εκ μέρους του Δημάρχου παρά το αίτημα του ιδίου, από την άλλη, η άρνηση της Διοίκησης για την αποκατάσταση των φθορών και η επικίνδυνη και άκρως ανησυχητική ενίσχυση της νοοτροπίας «αναρμοδιότητας» και της «μετάθεσης ευθυνών», θα οδηγήσει τελικώς στο κλείσιμο συγκεκριμένων σχολικών μονάδων λόγω ανεπάρκειας των κτιριακών εγκαταστάσεων. Τι θα απογίνουν 120 παιδιά και εκπαιδευτικοί και μάλιστα στα μέσα στης σχολικής χρονιάς;
Εν τέλει, ο Δήμαρχος μήπως θέλει λίγα και καλά σχολεία, χωρίς προβλήματα και σκοτούρες; Μήπως, μέσω της αρμόδιας Αντιδημάρχου, θα έπρεπε χρόνια τώρα να προλάβει τα προβλήματα στην σχολική στέγη που δεν ήταν άγνωστα; Το γεγονός ότι στα όρια του Δήμου υπάρχουν τα περισσότερα ιδιωτικά σχολεία του πολεοδομικού συγκροτήματος, για τα οποία δεν χρειάζεται να κάνει κάτι, δεν σημαίνει ότι πρέπει να αφεθούν στην τύχη τους τα δημόσια σχολεία και ιδιαίτερα τα ειδικά σχολεία. Τον καλώ έστω και τώρα να αντιμετωπίσει ουσιαστικά και χωρίς διακρίσεις τα συσσωρευμένα προβλήματα των ειδικών σχολείων και συνολικά της σχολικής στέγης στον Δήμο μας.